Aktif Ziyaretçiler

Şu anda 83 konuk çevrimiçi
Banner Campaign

Siteiçi Arama

Kadın Sağlığı Tweetleri

Kadınlar için 6 süper gıda

0 kişi tarafından değerlendirildi.
Yiyeceklerin vücutta etkisi yadsınamaz. Ancak kadın ve erkek hormonları farklı. Bir anlamda besinler de kadın erkek ayrımı yapıyor diyebiliriz. Diyetisyen Canan Öcal Kuzum kadınların ömrünü uzatan gıdaların listesini verdi.

6 süper gıdayı dengeli bir şekilde alan kadınların daha sağlıklı bir yaşam sürdürebileceğini söyleyen Kuzum’a göre bu gıdalar düşük yağ oranına sahip yoğurt; somon ve sardalya gibi yağlı balıklar, fasulye, nohut, mercimek gibi baklagiller, domates, D vitamini kaynağı besinler, çilek, böğürtlen gibi meyveler.

İşte Suadiye Tıp Merkezi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Canan Öcal Kuzum’un 6 süper gıdası ve faydaları:

Fasulye: Kadınların haftada en az üç dört kez yemelerinde büyük yarar olan fasulye protein ve lif açısından da son derece zengin bileşimleriyle, kalp krizi ve göğüs kanseri riskini azaltıyor.

Ayrıca kadınlık hormonlarının dengeli ve istikrarlı olmasına katkıda bulunuyor. Uluslararası kanser araştırmalarına yer veren International Journal of Cancer adlı bilimsel makale dergisi araştırmacıların fasulye türlerinin ve mercimeğin göğüs kanserini önleyici etkileri olabileceğine dair bazı çalışmalar bulunduğunu duyuruyor.

Böğürtlen ve kızılcık: Böğürtlen, kızılcık ve ahududu gibi meyveler anti kanserojen ve hücre onarıcı antokyan maddesi içeriyor. Antokyan meme, mide bağırsak kanserini önlemede önemli antioksidanlar arasındadır. C vitamini ve folik asit açısından çok zengin, cildin yaşlanmaya karşı korunmasına da katkıda bulunuyorlar.

Yağlı balıklar: Haftada iki üç kez yenebilecek bu balıklarda en yararlı unsur Omega-3 yağ asitleridir. Somon, sardalye vb. gibi balık çeşitleri, hücre zarını güçlendirdikleri gibi, kalp hastalığı, hipertansiyon, depresyon, eklem ağrısı gibi rahatsızlıklara karşı korunmaya katkıda bulunuyorlar.

Düşük yağlı yoğurt: Henüz kanıtlanmamış olmakla birlikte, haftada üç ila beş kez tüketilen az yağlı yoğurdun kadınlarda göğüs kanseri riskini azalttığı yolunda görüşler var. Ayrıca uzmanlar yoğurtta bulunan faydalı bakterilerin (probiyotikler) insan sağlığına çok olumlu etkileri bulunuyor. Barsakları ve sindirim sistemini düzenliyor, rahatlatıyor. Ayrıca kadınlarda mide ülseri ve vajina enfeksiyonu risklerini azaltıyor.

D vitamini: Kadınların günde belirli miktarlarda D vitaminine ihtiyacı bulunuyor. Kalsiyumun kemiklere faydalı olabilmesi için barsaklardan emilmesi gerekiyor. D vitamini alımı kadınlarda kalsiyum kaybı nedeniyle kemik kırılmalarına kadar olumsuz sonuçlara yol açabilen osteoporozun yanı sıra şeker hastalığı, MS, göğüs, kolon ve yumurtalık kanseri risklerini de azaltıyor. California Üniversitesi’nde yapılan araştırmalar D vitaminin barsak ve yumurtalık kanserini önleme potansiyeli olduğunu ortaya koydu.

Domates, kan portakalı ve karpuz: Kadınların domates, kan portakalı ve karpuz gibi likopen zengini gıdaları haftada üç - beş kez tüketmeleri tavsiye ediliyor. Güçlü bir anti oksidan olan likopenin erkeklerde prostat kanseri riskini azalttığı gibi, kadınlarda da meme kanseri riskini azalttığını ortaya koyan yeni araştırmalar var.

Kaynak: Bugün

Powered by Web Agency
 

Bu yazıya 0 Yorum yapıldı.

Yorum yapmak ister misiniz?


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)



    Yeni bir harf grubu için tıklayınız.