Zeytinyağı, kalp hastalığını azaltıyor |
| Çarşamba, 21 Nisan 2010 10:23 |
|
Bilim adamları, Akdeniz tarzı beslenmenin sağlığa iyi gelmesinin nedenini araştırdı. Zeytinyağının kullanıldığı yemeklerle beslenmenin, vücutta iltihap oluşumuna yol açan genlerin bastırılmasını sağladığı ve böylece kalp hastalıkları gibi sorunları azalttığını sonucu bulundu. Daily Telegraph'ın haberine göre, BMC Genomics dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, iltihaba yol açan genleri bastırmada, zeytinyağında bulunan karbolik asit (fenol) rol oynuyor. Akdeniz mutfağı başta zeytinyağı olmak üzere balık, sebze ve meyveden oluşuyor. Akdenizliler kırmızı et ve mandıra ürünlerini az tüketiyor. Araştırmanın başkanı İspanya'daki Cordoba Üniversitesinden Francisco Perez-Jimenez, "Bu bulgular, iltihapla beslenme biçimi arasındaki ilişkiyi güçlendiriyor ve sağlık üzerindeki en temel etkinin, sızma zeytinyağı kullanımından geldiği yolunda delil sağlıyor" dedi. Perez-Jimenez, bu beslenme biçiminin bağışıklık sistemi hücrelerinin faaliyetlerini daha az zararlı bir duruma getirebileceğini söyledi. İltihap, damar sertliği ve tıkanıklığı gibi durumları tetikleyebiliyor. Damar sertliği de tansiyon ve kalp hastalıklarına yol açabiliyor. Akdeniz diyeti kalp hastalıklarından korumanın yanı sıra 2. tip şeker hastalığı, Alzheimer ve depresyon riskini önleyebiliyor. Kaynak: Londra, AA |
Bu yazıya 0 Yorum yapıldı.